середу, 15 лютого 2017 р.

Дидактичні ігри на украк у початковій школі

1.     ДИДАКТИЧНА ГРА «ФОТОКАРТКА»
Завдання: спонукати дітей самостійно  називати членів сім’ї та тварин англійською      
                   мовою.
Матеріал та обладнання : картки із зображенням  членів сім’ї та тварин.
Хід гри
Учитель виставляє на дошці картинки із зображенням членів сім’ї та картинки із зображенням  тварин.


Педагог пропонує дітям поміркувати, чи є у тварин сім’ї, із кого вони складаються. Просить дітей називати англійською мовою всіх, хто там зображений. (Does dog have family?)Підводить дітей до розуміння того, що все в природі – одна велика сім’я, і люди повинні піклуватися про своїх братів менших. Діти підходять до дошки і обирають собі картинку, на якій зображена будь – яка тваринка. Їм треба подумати й розповісти англійською мовою, хто ця тварина для них. Наприклад: «I have a brother cat» чи «A cat is my brother».
По закінченню гри вихователь разом із дітьми робить висновок, що треба берегти братів наших менших.

2.     ДИДАКТИЧНА ГРА «ЗАЙВЕ СЛОВО»

Завдання: уточнити й закріпити знання дітей про явища й об’єкти природи.
Хід гри
Педагог називає різні слова англійською мовою, діти уважно слухають. Серед названих слів будуть ті, що належать до однієї теми, але якесь слово буде зайвим. Наприклад :собака, кіт, вишня, кінь. Або англійською мовою: dog, cat, cherry, horse.

        3.     ДИДАКТИЧНА ГРА «YES OR NO»
Завдання: закріпити уміння дітей співвідносити англійську назву предмета з його зображенням.
Мета та обладнання: картинки із зображенням тварин, рослин, овочів, фруктів, неживих об’єктів природи, погодних явищ.
Хід гри
Вихователь пропонує дітям, як англійською мовою можна запитати: «Це є …?»(Is this…?) і як дати відповідь на це запитання (This is …). Далі показує дітям картинки, на яких зображені різні об’єкти природи та погодні явища і запитує: «Is this…?».

Діти уважно розглядають картинку та відповідають на запитання.
Наприклад, учитель показує картинку із зображенням дерева і запитує: «Is this a three?». Дитина відповідає: «Yes. This is a three.» Педагог показує картину із зображенням кота і запитує: «Is this a sky?». Дитина відповідає: «No. This is a cat.»
        

4.     ДИДАКТИЧНА ГРА «КОЛЬОРОВИЙ СВІТ»

Завдання: вправляти дітей у вживанні англійської лексики із вивчених тем; розвивати уяву, мислення, пам’ять.
Хід гри
Вчитель пропонує дітям англійською мовою назвати кольори, назви яких вони знають. Далі називає кольори предметів, що знаходяться в кімнаті. Наприклад, стіл – коричневий, ручка – червона. Педагог називатиме колір, а діти думають і розповідають англійською, що ще може мати такий колір.



По закінченню гри педагог дає диференційований аналіз мовленнєвої діяльності дітей.

5.     ДИДАКТИЧНА ГРА «ПЛУТАНИНА»

Завдання: уточнити знання дітей про місце проживання різних  тварин; вправляти у вживанні лексики з теми «Тварини».
Матеріал та обладнання: картинки із зображенням лісу, фішки-тваринки.
Хід гри
Діти розглядають картинку, намальовану Незнайком, побачене не зовсім відповідає реальності. Діти знаходять помилки, яких припустився художник. Потім діти називають англійською тварин, яких вони розселили. («Where does hare live? Where does bee like to sleep?»)

6.     ДИДАКТИЧНА ГРА «КОЛИ ЦЕ БУВАЄ?»

Завдання: вправляти дітей в співвіднесенні погодних явищ із порами року та називанні лексики з теми пори року.
Матеріал та обладнання: картинки із зображенням природних явищ, характерних для різних пір року.
Хід гри
Вихователь пропонує дітям розглянути картинки, сказати що на них зображено. What is this?
                       
This is snow. Коли буває сніг? Як ми про це скажемо англійською мовою? In winter. This is winter. Зараз ми пограємо у гру. Ви заплющите очі, а я тим часом буду міняти картинки, ви скажете мені, яка пора року зображена. Гра триває доти, доки всі пори року не будуть названі дітьми.

7.     ДИДАКТИЧНА ГРА «ДОМИНО»

Завдання: вправляти дітей у вживанні англійської лексики з вивчених тем.
Матеріал та обладнання: подвійні картки із зображенням об’єктів природи, які можна з’єднати у ланцюжок.
Хід гри
Роздати картки із зображенням об’єктів природи. Виставляє на дошці свій об’єкт природи, зображений на картці.

(This is a reindeer. Who has a reindeer in the picture?). Потім пропонує дітям подивитись, у кого є картинка з таким зображенням. Дитина, малюнок якої підходить до виставленого, приєднує до картинки вчителя свій і називає предмети, зображені на ньому. (Who is this? This is reindeer. And who is this? This is a crocodile. Who has a crocodile in the picture?)Так діти поступово вибудовують ланцюжок, називаючи об’єкти природи, зображені на картинках.

8.     ДИДАКТИЧНА ГРА «ПАВУТИНКА»

Завдання: уточнювати знання дітей про взаємозв’язки й залежності у світі природи; вправляти у вживанні англійських лексем та позначення різноманітних об’єктів природи.
Матеріал та обладнання: клубок ниток.
Хід гри
Педагог пропонує дітям стати у коло і передавати клубок одне одному в  будь-якій послідовності, уявляючи себе яким – небудь об’єктом природи. Спочатку діти називають себе англійською мовою, а потім розповідають про своє значення та зв’язок із іншими українською мовою. Наприклад: I am a ground. Я – грунт. Із мене ростуть рослини, я є домом для кротів, черв'яків. (Бере кінчик нитки і передає наступній дитині.) And who are you? Хто ти?
Дитина, назвавши і розказавши про себе, береться за нитку однією рукою, а другою передає клубок ще комусь. Клубок продовжує свій шлях до інших доти, доки деякі не будуть пов’язані по кілька разів.
Як висновок, вчитель наголошує на тому, що якщо зникне грунт, то зникнуть рослини із тваринами, а якщо зникнуть рослини, із ними зникнуть і тварини.

9.     ДИДАКТИЧНА ГРА «КРАСИВИЙ, ТОМУ, ЩО…»

Завдання: удосконалювати вміння дітей складати невеликі розповіді англійською мовою про живі об’єкти природи.
Матеріал та обладнання: картки із зображенням дощового черв’яка, жаби, вужа, ворони, мухи, кропиви, лопуха, лишайника, полину, кактуса.
Хід гри
Учитель запитує чи всіх рослин і тварин діти люблять.
Do you like animals? Do you like  plants? Do you like a worm? Do you like a frog? And do you like a nettle? То, може, вам подобається кропива? Do you like a cactus?
Чому деяким із вас не подобаються ці об'єкти природи ?(Відповіді дітей.)



Можливо ці тварини і рослини іноді мають не дуже привабливий вигляд.Кропивою часто лякають бешкетників. Проте вони є дуже важливими у житті людини і тварини. Подумайте, яке значення мають дощові черв'яки та інші малопривабливі тварини і рослини?(Відповіді дітей.) Отже, кожна рослина і тварина красива по – своєму.
Зараз ми спробуємо розповідати про них англійською мовою. А їх значення пояснимо українською. Наприклад: (картинка із зображенням лишайника): I like this plant. It is green and small. It is a beautiful. Мені подобається ця рослина. Вона зеленого кольору і невеличка за розмірами. Вона красива, бо може очищувати повітря, яким дихають інші живі істоти, зокрема люди.(Бере картку із зображенням вужа.) I like this animal.This is a snake. It is brown and green. It is big. It is beautiful. Мені подобається ця тварина. Він корисний, бо не кусає людей. Він знищує мишей. Спробуймо.

10.  ДИДАКТИЧНА ГРА «СКЛАДИ СУЗІР’Я»

Завдання: вправляти дітей у викладанні зображень сузір’їв, називанні їх англійською мовою.
Матеріал та обладнання: паперові зірки, аркуші чорного паперу.
Хід гри
Педагог пропонує дітям викласти на аркушах сузір’я, які вони знають, або бачили.

You have many stars. Put them into constellations. What constellations is it? Спонукає до складання казки про сузір’я.

11.  ДИДАКТИЧНА ГРА «КОМУ ПОТРІБНЕ СОНЦЕ ?»

Завдання: уточнити знання дітей про значення Сонця для життя.
Матеріал та обладнання: картки із зображенням живих і неживих об’єктів природи, олівець.
Хід гри
Педагог запитує у дітей навіщо світить Сонце, як воно називається англійською мовою. Is the Sun a star or a planet? Просить назвати об’єкти природи, що потребують сонячного світла і тепла, й обвести їх олівцем, після чого назвати англійською мовою.

Who is this? Does it need the Sun.

12.  ДИДАКТИЧНА ГРА «СХОВАНКА»

Лісові мешканці сховались у малюнках. Діти розфарбовують картинки, називають лісових мешканців англійською мовою. Педагог роздає малюнки, на яких зображені силуети тварин, що сховалися серед дерев.

13.  ДИДАКТИЧНА ГРА «РОЗКАЖИ, КОГО ТИ ЛЮБИШ»

Завдання: вправляти дітей у вживанні лексики з теми «Сім’я», у структурі I like.
Вихователь розпитує дітей про те, як вони люблять свою сім’ю, членів своєї родини.
Послухайте, кого люблю я. I like my family (mother, brother, sister…). Педагог пропонує дітям повторити початок фрази за схемою і додати потрібний іменник. Якщо діти можуть скласти речення без схеми, вчитель передає їм мікрофон, тим самим визначаючи послідовність відповідей.

14.  ДИДАКТИЧНА ГРА «GIVE ME»

Завдання: учити дітей розрізняти на слух слова англійської мови та співвідносити їх із певним образом.
Правила гри
Listen to me. У кожного з вас є тварина, яку ви любите. Я називатиму якусь із цих тварин англійською мовою, а ви показуєте її. A duck. Діти показують качку. Ok. Let`s play the game.


Проводиться фізкультхвилинка: діти показують рухи тварини, а називають її англійською мовою.

15.  ДИДАКТИЧНА ГРА «РОЗКАЖИ ПРО СВОЇХ ТВАРИНОК»

– Діти, які домашні тварини живуть у вас вдома? Які у вас є свійські тварини? Як ці тварини здобувають собі їжу? Скажіть англійською мовою, які тваринки у вас є. (I have … dog, cat…)

16.  ДИДАКТИЧНА ГРА «BIG AND LITTLE»


Завдання: спонукати дітей до відгадування слів big and little.
Я буду називати тварин англійською мовою, а ви скажете велика це тваринка чи  маленька. Діти визначають величину тварин: cat – big, kitten – little, dog – big, goose – big…


17.  ДИДАКТИЧНА ГРА «БІНОКЛЬ»


 Завдання: учити дітей відповідати на запитання «What do you see?», вживаючи англійські назви тварин у конструкції «This is… I see…»
Вчитель показує певну тварину та запитує «Who is this?» «This is a cat.»

А ви уявіть, що у вас в руках бінокль «What do you see, Dima?» «I see a mouse.»
За потреби під час гри вчитель робить прямі та непрямі підказки,  використовуючи схеми речень.

18.  ДИДАКТИЧНА ГРА «ЯКОГО КОЛЬОРУ ?»

Завдання: учити дітей співвідносити колір з певною порою року, вправляти у вживанні лексики з теми «Пори року» та «Кольори».
Хід гри
Вихователь показує кольоровий аркуш. Діти називають колір англійською мовою. Потім показує картинку із зображенням певної пори року. Діти називають її англійською мовою. «It is green. It is spring.» Після цього педагог показує картинку із зображенням пори року, а потім її колір. Діти кажуть «Spring is green» (Summer is briht. Autumn is yellow. Winter is white.)

19.  ДИДАКТИЧНА ГРА «ТАК ЧИ НІ»

Завдання: вправляти дітей у вживання фраз «Yes», «No», та називанні кольорів англійською мовою  у структурі «It is…»
Хід гри
Вчитель називає  кольори англійською мовою і показує їх, якщо правильно називає колір показаного предмета – діти говорять: «Yes, it is….» додаючи назву кольору. Якщо ж я називаю колір неправильно, то ви виправляєте мене «No», і називаєте той колір, який був показаний. For example: «It is green», показує травичку а ілюстрації – «Yes,it is green». «It is black». (Показує яблуко.) – «No, it is red.»

20.  ЗАНЯТТЯ «ФРУКТИ І ОВОЧІ»


Завдання. Конкретизувати знання дітей про рослини городу і саду. Ознайомити з лексичними одиницями з теми:carrot,potato,tomato,cucumber, cabbage,beet,orange,apple,raspberry,cherry,fruits,vegetables; вправляти у вживанні слів…
Хід заняття

Look here. Вихователь показує муляж овочів. This is a carrot. What is this? Repeat once more please. Аналогічним способом дітей ознайомлюють з іншими словами.

21.  ЗАНЯТТЯ «КОЛЬОРОВИЙ ПАПУГА»

Завдання: ознайомити дітей з назвами кольорів: із особливостями вживання структури «It is…». Під час відповіді на запитання What colour is it ?
Хід заняття
Пригадайте, як ми називали папугу англійською мовою. A parrot. Reapeat once more, please. Погляньте, якого кольору пір’я в папуги?

 Покажіть мені червону пір’їнку… Show me red colour on the parrot. Аналогічно дітей ознайомлюють із іншими кольорами.

22.  РУХЛИВА ГРА «КУЛЬКА»


Завдання: вправляти дітей у вживанні лексем big and little.
Зараз ми утворимо коло. Наше коло буде надуватися як кулька, коли звучатиме слово big збільшуватиметься і зменшуватиметься, якщо звучатиме слово little.


На початку гри збільшення і зменшення кульки  відбувається повільно, із наступним пришвидшенням: big-big-big, little-little-little, big-big-big… boom!!!



Немає коментарів:

Дописати коментар

Учням

фото Свято І. Іранка