середу, 15 лютого 2017 р.

Урок. Звук [е]. Позначення його літерою Ее

Урок 1
Тема. Звук [е]. Позначення його літерою Ее
Знайомство з композицією. Заповнення аркуша паперу  предметами для чаювання.
Мета: ознайомлювати учнів з артикуляцією звука [е]; розвивати вміння учнів виконувати звуко-буквені зіставлення в складах і словах; учити читати склади, слова з новою літерою, добирати антоніми до слів; розвивати мислення, зв'язне мовлення; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до природи, почуття прекрасного.
Ознайомити учнів з помпозицією. Вчити працювати за допомогою шаблону. Розвивати уяву, фантазію, уміння гармонійно заповнювати аплікацією площину аркуша. Виховувати культуру поведінки.
Обладнання: таблиці «Будиночок Феї Фонетики», «Казкове місто Алфавіт»; картки-фішки для звукового аналізу; індивідуальні набірні полотна; предметні малюнки: метелики, ельф, ему; загадки; картка з дидактичним матеріалом на літеру Е; кольоровий папір,  картон, ножиці, клей з пензликом.
ХІД УРОКУ
I.          Організація емоційного настрою уроку
Щоб добре нам навчатись,
Треба всім старатись.
На уроці не лінитись
І старанно всім трудитись.
Будуть в нас знання міцні,
І ми будем всі — знавці!
—        Бажаю вам усім успіхів!
II.        Мотивація навчальної діяльності
—        Діти, ми продовжуємо подорожувати Казковим містом Алфавіт та Будиночком Феї Фонетики. Послухайте вірш, на паузах доповнюйте пропущені слова.
На весні, як уві сні,
Затріпочуть крильця чарівні,
За плечем, неначе дзвони та вогні,
Це крилатий... (ельф) співає щось мені.
Кажуть: — Стій! Хто такий?
Та зникає хлопчик чарівний!
Не питай, не чіпай!
Це крилатий... (ельф) —
Він мій та тільки мій!
Демонстрація малюнка ельфа.
— Чому на наш урок сьогодні завітав чарівний хлопчик — крилатий ельф? (Він приніс нам новий звук [е] і нову літеру Е.)
III. Вивчення нового матеріалу
1.         Виділення звука [е] зі слова ельф
—        Вимовте перший звук у слові ельф.
2.         Артикуляція звука [е]
Під час вимови звука [е] ротова порожнина сильно відкрита. Язик висунений уперед. Передня частина язика трохи піднята до твердого піднебінна. Струмінь повітря проходить через рот.
—        Який же це звук? (Голосний)
У Будиночку Феї Фонетики звук [е] мешкає у кімнаті голосних звуків.
3.         Гра «Упіймай звук [е]»
—        Ельф приніс нам цікаві загадки, вірші. Він хоче з нами пограти у гру «Упіймай звук [е]».
Слухання вірша Л. Біленької.
Звучить аудіозапис. Діти плескають у долоні, якщо почують звук [е] у словах.
Невгамовний Екскаватор
Каже: — їду на екватор
У державу Еквадор! —
Аж реве його мотор.
 —       Е-е! — промовив Елеватор. —
Далеченько той екватор
І країна Еквадор.
Заглушімо свій мотор.
Їду, їду на екватор! —
Не вгаває екскаватор, —
Там банани й апельсини.
Ананаси і цитрини,
І для доні, і для сина.
Словникова робота
Екватор — це уявна лінія, що поділяє земну кулю на дві однакові півкулі: північну і південну. (Демонстрація глобуса.)
Екскаватор — машина для виймання й переміщування ґрунтів.
—        Ще один цікавий вірш приніс ельф. У ньому теж є цікаві слова зі звуком [е].
Екскаватором копають,
Ескалатором везуть.
Елеватор зберігає
Хліб, що з поля привезуть.
Демонстрація малюнка елеватора.
4. Звуковий аналіз слів
—        Викладіть звукову схему слів.


Робота в парах, у групах-командах. Троє учнів працюють біля дошки. Робота з індивідуальними наборними полотнами.
IV. Ознайомлення з літерою Е
1. Розглядання великої та малої літер Ее. Порівняння їх за розміром, формою. Визначення місця літери в «Казковому місті Алфавіт». З'ясування схожості з навколишніми предметами.
2.         Слухання вірша
— Букво Е, поглянь в люстерко.
Схожа ти на етажерку!
3.         Друкування літери Е
4.         Створення «Асоціативного куща»


5. Читання складів із літерою Е (за складовою таблицею «Читайлик Складайлик»)
Читання хором, «ланцюжком», метод «Мікрофон».
6. Розвиток зв’язного мовлення. складання речень з виділеними словами (Екран, ескалатор).
7. Гра «Назви слово». Імена дітей в яких є звук [е].
8. Читання слів у ставпчиках.
Імена дітей.
9. Читання слів антонімів.
10. Фізкультхвилинка (з імітацією рухів)
Що то за гість?
Ніжок має шість.
Аж чотири крилець має,
По квітках собі літає,
Не бджола, не джмелик,
Зветься він... (метелик).

V. Читання тексту «Мамині іменини»
1. Розглядання малюнка. Бесіда.
—        Розкажіть, у кого іменини.
—        Хто вітає маму?
2. Слухання тексту.
3. Перевірка сприймання прослуханого.
4. Читання тексту учнями.
VI. Виготовлення  аплікацій.
1.Бесіда з елементами розповіді про правила поводження  в гостях, за столом.
Перегляд демонстраційного матеріалу

   2. Оголошення теми уроку.
Сьогодні ми вирушаємо на День народження. Будемо робити аплікацію «Чаювання» з кольорового паперу.
            3.  Розгляд зразка виробу.
Бесіда про предмети чаювання.
            4. Планування наступних дій.
Відбір матеріалів та інструментів.
Гра «Вибери потрібні речі». (Кольоровий папір, картон, ножиці, клей з пензликом).
            5. Повторення правел техніки безпеки та культури праці.
            а) Правила роботи з ножицями:
- На робочому місці ножиці тримають закритими (якщо ними не користуються);
- Працюючи з ножицями, їх кладуть так, щоб вони не виступали за краї парти;
- Під час роботи ножиці тримають у правій руці, а лівою тримають матеріал.
- Не можна тримати ножиці кінцями вверх;
- Передавати ножиці товаришеві слід закритими і кінцями до себе;
- Не використовувати ножиці не за призначенням.
            б) Правила роботи з клеєм:
- Намазувати клей пензликом;
- Якщо клей потрапив на руки, обличчя – вимити їх;
- Працювати з клеєм обережно, щоб не замазати одяг.
            6. Поетапне виконання аплікацій вчителем та учнями.
            а) Практична діяльність учнів.
            б) Прикрашання виробу.
            7. Перегляд виконаних робіт.
            8. Вербальне оцінювання.
VII. Підсумок уроку
          Гра «Квітка побажань»
-        Сьогодні ми були на іменинах.
-        Що ви побажаєте імениннику?
-        Що вам найбільше запам’яталося?
-        Яку літеру ми вивчяли сьогодні?
-        Який звук вона позначає? (Звук [е])
-        Який він за звучанням? (Голосний)
-        Вам сподобалося на уроці?
-        який у вас настрій?.





Немає коментарів:

Дописати коментар

Учням

фото Свято І. Іранка